Pàgina web disponible només de manera limitada
Si us plau, activi les cookies per utilitzar la pàgina web en tota la seva extensió

9 raons per les quals hauries d'incloure formatges suïssos en la teva dieta mediterrània

Un informe elaborat per la Fundació Alicia per a Formatges de Suïssa subratlla els beneficis nutricionals de consumir aquests formatges. Els Formatges de Suïssa destaquen pel seu alt contingut en proteïnes d'elevat valor biològic i digestibilitat; són font de calci; tenen una proporció relativament alta d'omega-3 i no contenen lactosa.

9 raons per les quals hauries d'incloure formatges suïssos en la teva dieta mediterrània

Barcelona, març 2021 – El 27 de març se celebra el Dia Mundial del Formatge, un aliment que juga un paper fonamental dins de la dieta mediterrània si és consumit en les proporcions i freqüències correctes. Les guies d'alimentació saludable de referència recomanen la presa diària de llet i derivats lactis entre dues i tres vegades al dia. D'aquests, els formatges en una quantitat suggerida d'entre 40 – 60 g en el cas dels formatges curats i més grassos i d'entre 80 – 125g per als formatges frescos. Un informe elaborat per la Fundació Alicia per a Formatges de Suïssa facilita informació argumental i tècnica sobre la qualitat i versatilitat d'aquests formatges. Aquest informe indica que les varietats Emmentaler AOP, Appenzeller® o Tête de Moine AOP poden aportar beneficis importants dins de la dieta mediterrània:

  1.- Destaquen pel seu alt contingut en proteïnes d'elevat valor biològic i digestibilitat. A causa de la hidròlisi de la caseïna (en el procés d'elaboració), a més de contribuir a l'adquisició de característiques organolèptiques particulars, fa que augmenti la digestibilitat de la proteïna sense alterar-se el seu valor nutritiu.

  2.- La presència de components bioactivos en la llet de vaca (pèptids), genera gran interès nutricional en evidenciar propietats immunomoduladors, antimicrobianes, antihipertensives i antitrombóticas.

  3.- Són font de calci, una ració de formatge suís proporciona un quart de les necessitats diàries de calci en població adulta.

  4.- Els Formatges de Suïssa aporten una petita però constant quantitat de fòsfor, magnesi, potassi i zinc. Alguns autors opinen que l'eliminació dels formatges en general dins de la dieta pot estar relacionada, sovint, amb una ingesta insuficient no sols de calci, sinó també d'altres nutrients.

  5.- Els Formatges de Suïssa brinden, a més, una aportació interessant de vitamines (quantitats significatives de vitamina A, betacarotè, B2, B12) i especialment de vitamina D. Des que s'ha generalitzat com un dels paràmetres que es mesuren, moltes persones han descobert que tenen dèficit de vitamina D, imprescindible per a la salut òssia i muscular. En aquest sentit, els formatges suïssos són una excel·lent opció per a afavorir la ingesta de vitamina D.

  6.- En estar elaborats a partir de llet crua, és a dir, que no són sotmesos a cap tractament de pasteurització previ, es mantenen moltes de les seves característiques nutricionals intactes. Això evita pèrdues significatives d'unes certes vitamines com les B2, B12 i E.

  7.- Els lípids o greixos es troben en aliments tant d'origen vegetal com animal i proporcionen al cos energia i àcids grassos essencials. La SENC (Societat Espanyola De Nutrició Comunitària) estableix que els greixos haurien de representar com a màxim 594kcal de les 2000kcal per a un adult mitjà. De l'aportació dels greixos, la meitat d'aquesta quantitat prové dels denominats greixos "ocults" (com les dels productes lactis, ous, carns, fruits oleaginosos, etc.). Una ració de formatge suís (30g) aporta aproximadament un 2% de la ingesta calòrica total per al dia.

  8.- Encara que en els formatges en general, la proporció d'àcids grassos poliinsaturats és bastant petita, els formatges suïssos de vaques alpines purament alimentades amb pastura tenen una proporció relativament alta d'àcids grassos poliinsaturats, omega-3. Els àcids grassos omega-3, considerats essencials, compleixen funcions importants, principalment cardio protectores.

  9.- Són formatges “inclusius”, és a dir, aptes per a la majoria de la població, pel fet que naturalment són lliures de lactosa gràcies al seu procés d'elaboració.

enrere

Galetes d'aquesta pàgina: El nostre lloc web fa servir galetes perquè els nostres socis puguin reconèixer i comprendre com fer ús del nostre lloc web. En visitar el nostre lloc web, reconeixeu que esteu d'acord amb com fem servir les galetes. Més informació.